Duopolul Google-Facebook în domeniul publicității online s-ar putea destrăma.
Potrivit unui studiu publicat marți de Appsumer, Apple
ia amploare în domeniul reclamelor digitale, în timp ce Google
și Facebook
par să fie în pierdere de viteză.
Cercetarea, bazată pe o analiză a bugetelor pentru reclame online a peste 100 de companii diferite de aplicații pentru consumatori, a constatat că activitatea publicitară a Apple a beneficiat de actualizarea majoră a confidențialității iOS efectuată de companie în 2021, care a făcut mai dificilă pentru companii precum Facebook urmărirea utilizatorilor pe internet.
Anunțurile de căutare ale Apple permit oamenilor să își facă publicitate în App Store al producătorului iPhone. Rata de adoptare de către agenții de publicitate pentru al doilea trimestru a crescut cu aproape 4 puncte procentuale față de anul precedent, ajungând la 94,8%, în timp ce adopția de către Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, ajungând la 82,8%, potrivit Appsumer. Rata Google a scăzut cu 2 puncte procentuale la 94,8%.
Apple “s-a alăturat duopolului format din Facebook și Google la masa de sus a adoptării de către advertiseri”, potrivit Appsumer, care este deținută de InMobi.
Shumel Lais, director general la Appsumer, a atribuit îmbunătățirea poziției Apple unei creșteri a numărului de dezvoltatori de aplicații dispuși să plătească sume mari de bani pentru a susține descărcările. În același timp, actualizarea App Tracking Transparency (ATT) a Apple a limitat cantitatea de date pe care aplicațiile bazate pe publicitate, precum Facebook, le pot folosi pentru a ajuta mărcile în campaniile lor publicitare online.
“Unul dintre lucrurile destul de interesante este faptul că limitările de măsurare ATT care sunt puse într-un fel pe o rețea mai largă nu există în același mod pentru Apple”, a spus Lais. “Astfel, se poate spune că Apple are o vizibilitate ușor mai mare sau un avantaj pe celelalte canale pe iOS”.
Creșterea Apple în ceea ce privește reclamele online pentru dezvoltatori reflectă poziția Amazon în comerțul electronic, deoarece comercianții cu amănuntul cheltuiesc mai mulți bani pentru a-și promova produsele pe site-ul pe care se bazează pentru clienți.
În ceea ce privește cheltuielile globale ale dezvoltatorilor de aplicații pentru publicitatea online, denumită share of wallet, Google rămâne în top, cu 34%. Facebook se află pe locul al doilea, cu 28%, urmat de Apple, cu 15%. Amazon nu a fost inclus pe listă deoarece nu este o platformă pentru dezvoltatori.
În partea inferioară a pieței, TikTok a depășit Snap
, care a fost, de asemenea, lovit de ATT. TikTok are o cotă de piață de 3%, iar Snap este la 2%, a precizat Appsumer.
Chiar dacă a depășit Snap, rata de adopție a TikTok a scăzut cu aproape 7 puncte procentuale în al doilea trimestru. Lais a declarat că dezvoltatorii de aplicații încă încearcă să își dea seama ce reclame funcționează bine pe serviciul de videoclipuri scurte.
“Poate că mărcile încă se adaptează pentru a face ca TikTok să funcționeze pentru fiecare verticală”, a spus Lais.
Cifrele nu au fost toate rele pentru Facebook. Cota sa de portofel a crescut cu 4 puncte, ajungând la 28% în al patrulea trimestru, ceea ce indică faptul că societatea de social media înregistrează unele “semne de redresare”, a spus Lais. În iulie, compania mamă a Facebook, Meta, a raportat o scădere mai abruptă decât se aștepta a veniturilor din al doilea trimestru și a declarat că vânzările vor scădea din nou față de perioada similară a anului trecut în al treilea trimestru.
Lais a spus că Facebook beneficiază de serendipitatea reclamelor, față de Google și Apple, care difuzează reclame pe baza termenilor de căutare.
“Facebook are în continuare proprietăți foarte unice și oamenii sunt într-o mentalitate în care sunt într-un fel de mod de descoperire, așa că există încă oportunități acolo”, a spus Lais.