Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) este cel mai mare dezvoltator de standarde internationale voluntare din lume. Standardele lor ofera solutii si bune practici pentru aproape toate tipurile de tehnologie si afaceri, ajutand companiile si organizatiile sa creasca performanta, protejand in acelasi timp consumatorii si planeta.
Dezvoltate prin consens global, standardele lor urmaresc sa distruga barierele din calea comertului international. Unele standarde binecunoscute includ ISO 9001 (calitate), ISO 14001 (mediu) si ISO 27001 (managementul securitatii informatiilor).
ISO 9001 este cel mai recunoscut standard de sistem de management al calitatii (SMC) din lume.
Acesta isi propune sa ajute organizatiile sa raspunda mai eficient nevoilor clientilor lor si ale altor parti interesate. Acest lucru se realizeaza prin construirea unui cadru care sa asigure o calitate consistenta in furnizarea de bunuri si/sau servicii.
Standardul se bazeaza pe sapte principii de management al calitatii, inclusiv o concentrare puternica asupra clientilor, implicarea managementului de varf si un impuls pentru imbunatatirea continua.
Cele sapte principii de management al calitatii sunt:
1 – Orientarea catre client
2 – Conducere
3 – Implicarea oamenilor
4 – Abordarea procesului
5 – Imbunatatire
6 – Luarea deciziilor bazate pe dovezi
7 – Managementul relatiilor
Principiile nu sunt ordonate dupa prioritate. Importanta relativa a fiecarui principiu variaza de la organizatie la organizatie si se poate modifica in timp. Dezvoltarea de continut, portalul si infrastructura si procesele de livrare Skillcast au fost acreditate cu certificarea ISO 9001 Managementul Calitatii.
O certificare ISO 9001 ofera dovada obiectiva personalului, partenerilor, clientilor si lumii exterioare ca satisfactia clientilor este in centrul afacerii voastre.
Avantajele cheie pentru cei care acceseaza ISO 9001:
Venituri crescute: valorificarea reputatiei ISO 9001 va poate ajuta sa castigati mai multe licitatii si contracte, in timp ce cresterea eficientei ajuta la satisfactia si pastrarea clientilor.
Imbunatatirea credibilitatii voastre: atunci cand organizatiile cauta noi furnizori, este adesea necesar sa aiba un QMS bazat pe ISO 9001, in special pentru cei din sectorul public.
Satisfactia clientilor imbunatatita: prin intelegerea nevoilor clientilor vostri si prin reducerea erorilor, cresteti increderea clientilor in capacitatea voastra de a livra produse si servicii.
Eficienta de operare mai mare: puteti reduce costurile urmand cele mai bune practici din industrie si concentrandu-va pe calitate.
Luare a deciziilor imbunatatita – puteti detecta si identifica problemele in timp util, ceea ce inseamna ca puteti lua rapid masuri pentru a evita aceleasi greseli in viitor.
O implicare mai mare a angajatilor: va puteti asigura ca toata lumea lucreaza pentru o singura agenda prin imbunatatirea comunicarii interne. Implicarea angajatilor in proiectarea imbunatatirilor procesului ii face mai fericiti si mai productivi.
O mai buna integrare a proceselor: examinand interactiunile cu procesele, puteti gasi mai usor imbunatatiri ale eficientei, puteti reduce erorile si puteti face economii de costuri.
O cultura a imbunatatirii continue: acesta este al treilea principiu al ISO 9001. Inseamna ca incorporati o abordare sistematica pentru identificarea si exploatarea oportunitatilor de imbunatatire.
Relatii mai bune cu furnizorii: utilizarea proceselor cu cele mai bune practici contribuie la lanturi de aprovizionare mai eficiente, iar certificarea le va semnala furnizorilor vostri.
Pentru a deveni certificat ISO 9001 necesita planificare, angajament si resurse. Organismul nostru de certificare (QMS) recomanda un proces simplu in 3 pasi:
Analiza decalaj
Un consultant a vizitat birourile noastre pentru a revizui si a documenta procesele si procedurile noastre curente, apoi a evidentiat orice domenii care nu indeplinesc cerintele standardului.
Implementarea
Sunt facute orice modificari necesare proceselor si procedurilor existente.
Certificare
Un auditor ne viziteaza anual biroul pentru a verifica daca toate procesele documentate sunt respectate si, odata ce acestea sunt indeplinite, este eliberat un nou certificat.
ISO 9001 este, de asemenea, singurul standard din familia 9000 care poate fi certificat. Aceasta certificare nu este o cerinta, iar organizatiile pot implementa in continuare principiile ISO 9001 in mod informal, fara a fi certificate.
Din punct de vedere tehnic, doar organizatiile pot „obtine certificarea”. Cu toate acestea, persoanele fizice pot deveni Certified Lead Auditors, sau Registrari, pentru a efectua audituri asupra organizatiilor.
Certificarea va acoperi, in general, intreaga organizatie, cu accent pe facilitati sau departamente specifice, adaptate pentru a imbunatati performanta in acea zona.
Iata o detaliere rapida a celor mai importante informatii despre standardul ISO 9001:
-ISO 9001 este un standard international pentru un sistem de management al calitatii (SMC).
-ISO 9001 face parte din familia mai mare ISO 9000.
-ISO 9001 este singurul standard care poate fi certificat. Nu exista „certificare ISO” sau „certificare ISO 9000”, doar „certificare ISO 9001”.
-Persoanele fizice nu pot obtine certificarea ISO 9001, ci mai degraba, organizatiile sau companiile sunt certificate.
-Cu toate acestea, persoanele fizice pot obtine certificarea pentru a deveni auditor principal certificat ISO 9001, ceea ce le permite sa auditeze alte companii.
-Dimensiunea organizatiei nu conteaza. Ar putea fi 1 persoana sau 100.000.
-ISO 9001 este un standard general pentru managementul calitatii – nu conteaza in ce domeniu va aflati.
-ISO 9001 este un standard axat pe proces, spre deosebire de un standard axat pe produs. Nu este conceput pentru a defini calitatea produsului (desi daca procesul vostru este bun, atunci si produsul vostru ar trebui sa fie).
Organizatiile care sunt certificate ISO 9001 au implementat cu succes un sistem de management al calitatii in conformitate cu toate cerintele detaliate in standardul ISO 9001.
O parte a certificarii ISO 9001 consta in asigurarea identificarii zonelor de imbunatatire si a actionarii asupra acestora. Ca atare, se poate presupune ca organizatiile cu certificare ISO 9001 ofera produse si/sau servicii care indeplinesc standarde stricte de management al calitatii.